Hanoi tot Yen Cat (Ho Chi Min road) - Reisverslag uit Yên Cát, Vietnam van Jan Piet en Marja Bloem - WaarBenJij.nu Hanoi tot Yen Cat (Ho Chi Min road) - Reisverslag uit Yên Cát, Vietnam van Jan Piet en Marja Bloem - WaarBenJij.nu

Hanoi tot Yen Cat (Ho Chi Min road)

Door: Jpm

Blijf op de hoogte en volg Jan Piet en Marja

28 Oktober 2016 | Vietnam, Yên Cát

Lijkt al weer lang geleden maar 4 dagen geleden vertrokken wij uit Hanoi. Het gekkenhuis was net als eerder beschreven en dat went niet. Maar eenmaal uit de stad werd het een feest. Door landschap dat werd omgeven door water, door dorpjes met allerlei bedrijfjes die langs de weg aan het werk waren. Houtzagerijen van enorme stammen, kastenmakerijen en vooral groenten en fruit. Wij zagen zelfs een hond aan het spit draaien. De trek verdween en wij fietsen door. Langs de weg wordt mie op rekken gedroogd en op de weg-rand zelf vaak rijst, mais en ander onbekend spul. De eerste dag sloot in Huang Son waar we ook 2 Belgische fietsers ontmoeten - heel leuk. De volgende dag met een roeibootje (1uur) en kabelbaan naar de beroemde parfum-pagode. Tempelcomplex en pagode ver in de bush en grot. Inderdaad indrukwekkend maar ook kletterende regen. De volgende morgen op de markt ontbeten met noedelsoep waar allerlei voedzaams aan was toegevoegd - traditioneel en lekker!
Onderweg in het landschap en op de rijstvelden ook grafmonumentjes; mensen worden heel traditioneel met veel ritueel begraven en na 3 jaar worden zij weer herbegraven op een locatie naar eigen keuze. Vaak is dat het land waar zij altijd hebben gewerkt. Bijzonder gezicht langs de wegen!
Naast lunch- of rustplekken in de schaduw zien wij ook prachtige waterpartijen met lotusbloemen met tempels en bergformaties. De mensen zijn overal toch heel vriendelijk; onze Belgen slaan een stuk over met de trein en vandaag dus al weer in Yen Cat. Behoorlijk en lang geklommen. Maar er volgt nog veel meer verteld onze reisgids. Blijf lezen en je krijgt verslag. Wij stoppen hier ook weer foto's bij het bericht. Tam Biet ( tot ziens)

• 28 Oktober 2016 - 13:01

Het Asbest Team:

Hoi Jan Piet en Marja,

Gaat het goed met jullie? Al veel kilometers gefietst?
    Leuk om de foto's te zien!

We hopen dat jullie het naar je zin hebben.
    Heel veel plezier toegewenst!

Groetjes van:
    Johan en Joyce

• 28 Oktober 2016 - 13:54

Miek, Dirk En Marloes:

Wauw, dat ziet er prachtig uit! Noodle-spepjes, daar kan je heel wat bergen op beklimmen!
    Goede reis en we kijken uit naar de volgende avonturen!
    Kusjes!

• 28 Oktober 2016 - 19:41

In@:

Wat een verhaal he en dan die heeeerdijke noedels. MMmmmm. Maar geen foto meer van gegrilde hond.
    Vreselijk......
    Geniet maar van die mooie lelies en omgeving hoor.
    Hoe je goed.
    Liefs van Ons.

• 28 Oktober 2016 - 20:21

Dirk:

Ha luitjes,
    Jullie bericht kwam binnen toen Joop en ik in het Haarlemmermeerse pannenkoeken paradijs zaten. Joop zag wel mogelijkheden voor de gespietste hond pannenkoek met een glas droge witte wijn. Op dat moment had ze overal trek in. Ze ging nog een drukke middag tegemoet.
    Veel plezier nog!

• 07 November 2016 - 17:30

Ineke Dignum:

O wat erg, hond aan spit, maar de soep ziet er goed uit. Wel goed eten want je moet wel werken.
    Mooie foto's, geniet ervan.