Hanoi en Halong Bay - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Jan Piet en Marja Bloem - WaarBenJij.nu Hanoi en Halong Bay - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Jan Piet en Marja Bloem - WaarBenJij.nu

Hanoi en Halong Bay

Blijf op de hoogte en volg Jan Piet en Marja

23 Oktober 2016 | Vietnam, Hanoi

Hanoi; wel even een stad waar je aan moet wennen! Ik dacht dat het in Amsterdam een gekkenhuis was met fietsen maar dit slaat alles! Hier gaat het om scooters en auto's die kris kras door elkaar als een mierennest het meest lawaai proberen te maken. Na 11 uur vliegen kwam dat wel even aan. Maar vandaag hebben wij ons hier ook met onze fietsbellen, op de fiets, ook in gestort en ons in de flow mee laten gaan. Vandaag was de eerste fietsdag dus. Zo'n 65 km door de stad en via de dijk van de Rode rivier naar de pagoda van But Tahp. Prachtige pagoda met veel Boedah-beelden Vrij vlakke tocht waar we weer wat routine in moesten kweken. Het viel met een temperatuur van zo'n 33 graden nog niet mee.
Maar voordat het fietsen begon zijn wij 3 dagen en 2 nachten naar Halong Bay geweest. Cruisschip met voor de vorm wat masten met zeilen. Alles aan boord en goede hutten. Tocht door de eilanden natuurlijk, drijvende vissersdorpen, kajakken, zwemmen op lege standjes en grotten bezocht. Leuke andere reizigers ontmoet van all over the world. Vreselijk gelachen!
Morgen gaan wij echt op pad en vanuit Hanoi een tocht van 80 km. naar Huoeg Son (daar waar ook de zgn. parfumpagode is) google daar maar eens op. Wij gaan het morgen of overmorgen beleven hoop ik.
De foto's spreken hopelijk voor zich en allemaal de groeten.

• 23 Oktober 2016 - 16:40

Herman:

Al's dit het begin is en als maatlat dient voor de rest van de reis.... dan belooft t wat.
    Mooie foto's. Zoals je het kent uit de films. Heel veel fietsplezier!
    Tot de volgende editie!
    Liefs, Joke en Herman

• 23 Oktober 2016 - 18:38

Rob Van Maanen:

mooie start, en ook die cruise klinkt heel aantrekkelijk, zeker bij die warmte!
    veel plezier!

• 23 Oktober 2016 - 19:31

Tiny:

De cruise zag er super uit. Nu veel fietsplezier. Hebben ze er ook veel elektrische scooters? Dan oppasen geblazen, want je hoort ze niet.

• 24 Oktober 2016 - 10:03

Eric Koel:

Ziet er mooi uit vriendjes!
    heb je ook al gevist en gedoken?
    Gr Eric & Lien

• 24 Oktober 2016 - 10:59

Marloes:

Lieve stoere ouders,
    Leuk weer een verslag te lezen. Prachtige foto's. Heel veel succes met de fietstocht vandaag. En flink (fiets)bellen dan gaan ze wel aan de kant hopelijk!
    Dikke kus

• 24 Oktober 2016 - 11:23

Wil De Hoogd:

Hallo Marja en Jan Piet,
    Hele mooie foto,s ontvangen van jullie , en nog een fijne vakantie toegewenst.

Groetjes van Wil

• 24 Oktober 2016 - 13:05

Ina Leegwater:

Een goed begin is het halve werk. Jullie zijn dus heelhuids door de stad gefietst. Dat op zich al een overwinning.
    Nu er op uit. Veel plezier.
    Liefs van de Leegwaters.

• 24 Oktober 2016 - 13:58

Joop Kamper:

fijn, zulke goede berichten te ontvangen.
    geneieten jullie maar lekker. Marloes is nog langsgeweest met Miek. Dat was weer erg leuk. Ze heeft 'haar ' gebreide kat meegenomen. Nu ben ik met de egel bezig wat heel moeilijk is. Dat valt niet mee, maar geduld overwint alles.
    ik heb hulp bij het verzorgen van mn been. De wond wil maar niet dicht. nu is Hermannetje er wat ik heeel fijn vind. Dirk zit in Almelooooo.
    Hij komt normaal gesproken om de dag. ik kijk alweer naar het volgende bericht uit.

nog een fijne vakantie!
    liefs jullie mama

• 24 Oktober 2016 - 17:29

Dirk Van Bruchem:

wat een prachtige foto's, en nu al weer avonturen. dat wordt wel wat!
    Geniet ervan, en blijven (fiets)bellen!
    xxx jonge Dirk :-)

• 24 Oktober 2016 - 21:12

Judith:

Aaah GAAAFE klippe daar jo op de achtergrond... krijg er helemaal zin in (je weet wel, klimmen) maareueu... dat met dat fietsen hé... is dat niet gevaarlijk haahaa

• 29 Oktober 2016 - 16:11

Broer Arend:

Prachtige foto's ! Komt vast wel weer een mooi vakantieboek van uit. Geniet maar van elke dag en blijf gezond !
    Groeten uit Wormer !