Pakse, Khong Chiam en Ubon - einde van de reis - Reisverslag uit Ubon Ratchathani, Thailand van Jan Piet en Marja Bloem - WaarBenJij.nu Pakse, Khong Chiam en Ubon - einde van de reis - Reisverslag uit Ubon Ratchathani, Thailand van Jan Piet en Marja Bloem - WaarBenJij.nu

Pakse, Khong Chiam en Ubon - einde van de reis

Door: jpm

Blijf op de hoogte en volg Jan Piet en Marja

26 November 2016 | Thailand, Ubon Ratchathani

De vorige editie eindigde met de terugreis met lokale bus naar Pakse. Aanvankelijk keken wij daar tegenop maar het viel alles mee. Geen grote bus met airco maar een open truc en leuke mensen; goed geventileerd en niet te veel gestopt onderweg. In Pakse tijd om even de stad te bekijken; markten zijn altijd leuk en de kinderen hebben altijd aandacht voor ons. En wederzijds.
Van Pakse op naar de grens; altijd spannend en na een saaie weg en soepele controlepost Thailand ingeklommen. De kwaliteit van de wegen is beter dan in Laos, alles lijkt wellevend netter en schoner. Wel valt nu, maar tijdens ons hele verblijf, dat alle openbare gebouwen en dorpen in rouw zijn vanwege het overlijden van de koning Bumibol. Zwarte linten en overal foto,s uit zijn jonge jaren. In Khong Chiam stromen de rivieren de Mekong en de Mun samen en zie je 2 kleuren water zich vermengen. Mooi uitzichtpunt weer.
Volgende dag een trip naar een natuurpark met bijzondere kalksteenformaties en uitzichten over de Mekong. Paddestoelachtige rotsen nodigden natuurlijk uit voor een beklimming en het uitzichtplateau was prachtig. Het was even klimmen maar dan krijg je ook wat! 'SAvonds wat regen maar de volgende ochtend met zon, heel vroeg, begonnen aan onze laatste fietstocht van 80 km. Langs de weg veel tempels, verkoop van gongen en rustige rijstvelden. Ik merkte dat wij onze laatste tocht wat aan het rekken waren en niet wilden stoppen. Maar aan alles komt een eind en Ubon was bereikt. We waren een paar dagen te vroeg in het hotel maar dat kon soepel geregeld worden. De stad verkennen; een groot plein in het oude centrum met een mega gouden beeld, een nationaal museum waar veel schoolklassen waren. Heel leerzaam en interessant! Weer semi-westers gegeten bij de italiaan maar vergeten te melden dat wij geen Thaise pepers lusten. Dat was even te heftig. Na correctie smaakte alles heerlijk! Gisteren nog in het oude centrum een leuke food-market bezocht en vandaag georiënteerd op de reisspullen en inpakken van de fietsen. Gelukkig zit hier om de hoek een fietsenmaker die dat aanbood - voor weinig- te doen en daar brengen wij direct die fietsen naar toe. En dan nog een biertje, misschien nog en keer food-market, lekker eten en morgen terug naar huis. Dat lijkt ook wel weer leuk en wij verheugen ons op het weerzien met familie en vrienden.
Leuk dat jullie mee-reisden en tot binnenkort.

• 26 November 2016 - 07:51

Tiny:

Tot gauw en goede terugreis.
    Bedankt voor de leuke reiservaring vanuit onze stoel.
    Gr tiny en jan

• 26 November 2016 - 08:57

Rob:

Indrukwekkende reis!
    Bedankt weer voor het verslag!

• 26 November 2016 - 09:22

Winnie:

Wat geweldig, om door jullie ogen mee te mogen kijken. Wat hebben jullie ontzettend veel gezien en beleefd; heerlijk om daarop terug te kunnen kijken!

Goede reis terug en tot 21 december (voor Jan Piet iig).

Groetjes van Winnie

• 26 November 2016 - 21:35

Ineke:

Goede reis terug naar huis, wij zijn ook weer blij dat we buren krijgen....

• 26 November 2016 - 22:40

Miek:

Wat fijn dat jullie weer bijna thuis zijn!

• 26 November 2016 - 22:43

Marloes:

Mooie foto's en verhaal! Top, zo de fietsen horizontaal de bus in!
    Goede reis en tot snel, xxxxxx

• 27 November 2016 - 03:28

Jan Piet En Marja Bloem:

Niks de bus in; het dak op!

• 27 November 2016 - 07:59

Jonge Dirk:

Wat geweldig mooi en leuk weer! En fijn voor ons dat jullie weer naar huis komen! Fietsies inpakken en vliegen maar! Xx

• 27 November 2016 - 13:47

Femmy:

Marja en Jan Piet

Wij hebben genoten van jullie foto's en reisverslag.
    Wat een mooie fietservaringen en mooie verhalen.
    heel goede reis terug.
    Liefs van Frans en Femmy

• 28 November 2016 - 10:46

Anouschka:

Prachtige foto's weer, wat een mooie reis!

• 29 November 2016 - 00:04

Debby Van Bruchem:

Het is maandag 28 n0vember dus jullie zijn inmiddels thuis. Hoe is de thuisreis verlopen??? Wat was het een prachtige reis he. Maar toch thuis zijn is ook weer goed en bovendien kun je over deze ervaring nog hee; lang herinneringen ophalen, foto's bekijken. Kortom een reis om nooit te vergeten.

Zien jullie binnenkort, maar eerst uitrusten.

Tot ziens.

Debby en Dick.

• 30 November 2016 - 09:36

Marij Veugelers:

Geweldig om het allemaal te lezen. Ik was in 2004 en 2005 in Thailand en toen hingen er ook allemaal foto's van een jonge koning. Er was iets mee; dat hij zelf niet 'oud' afgebeeld wilde worden.
    Ik ben benieuwd hoe de nieuwe koning (64 jr) dat gaat doen?